"La vida es aquello que te va sucediendo mientras te empeñas en hacer otros planes" John Lennon

En aquest moment...

En aquest moment, em defineix com una futura mestra entusiasta. És un adjectiu que en l’actualitat dóna significat a les immenses ganes que tinc de fer nova escola. Una escola que inclogui, cultures i emocions. Per a mi, aquestes abracen tots els aspectes essencials i adients, per poder donar resposta a les necessitats emocionals, físiques i intel•lectuals dels infants.

Després de la realització d’un curs i mig d’educció infantil a més, de l’experiència com a mare de dos fills, he arribat a la conclusió que, tots els essers humans som únics i irrepetibles. Per això, crec que és necessari tenir en compte els diversos sistemes que incideixen en el desenvolupament dels nens/es, per poder entendre i donar resposta a les diverses maneres de ser, a les diferents realitats és a dir, tenir en compte les necessitats biològiques, emocionals, cognitives i socials de cadascú.

Si més no, una de les eines més adients per comprendre els aspectes ja esmentats, crec que és mostrar una actitud d'observació i d’escolta als infants, a la resta de professionals i a les famílies. Ja que et permeten saber els interessos i motivacions, coneixements previs i, necessitats i dificultats en cada moment, les seves emocions...per a que el procés d’ensenyament-aprenentatge, fonament en la pedagogia del centre, sigui coherent i tingui relació amb la filosofia de l’escola.

L’observació i l'escolta com a eines essencials per poder diagnosticar, adequar, refer en qualsevol moment la practica educativa, tant en oferta i proposta de materials, com a la selecció d’elements per a que l’ambient sigui acollidor i confortable. A més, de ser necessàries per a l’avaluació en grup i/o individual, com pels docents i professionals del centre.

Per acabar, vull posar de manifest, que les dites eines són imprescindibles perquè tinc una imatge d’infant capaç d’inventar, de crear, d’experimentar, de reflexionar, d’estimar, de respectar a tot i a tots, capaç de compartir i col•laborar amb la resta d’iguals i amb els adults, capaç de ser autònom cada dia més, però sobretot, un infant que vol descobrir-se a si mateix, als altres i al món que l’envolta.